HPI Wheely King 4x4 - Defender





HPI Wheely King - Land Rover Defender 90 "Hello Kitty"
Aktuální technické parametry:
měřítko: cca 1:10 - 1:8
rozměry: délka 450mm, šířka 297mm, výška 350mm (od kraje ke kraji včetně kol, rámů, ...)
pohon: 4x4
podvozek: HPI Wheely King s crawler setem
motor: LRP 55T Crawler
regl: Robitronic Speedstar2 Crawler Edition
servo: TowerPro MG995
kola: Mud Thrasher 135x73
RC: 6-kanál HobbyKing HK-T6A 2.4Ghz
tlumiče: olejové
rozchod kol: 225mm
rozvor kol: 295mm
další úpravy: naviják (ze serva), přidán BEC 5A
řidič v autě: Bobina
řidič za vysílačkou: Šárka


Odkazky na některé části této stránky:
Wheely King Crawler - expediční (02/2010)
rozborka / sborka (03/2010)
začínáme s úpravou (03/2010)
kastle z SCX-10 (03-04/2010)
Hotovo (04/2010)
Bobina (05/2010)
naviják (05/2010)
další světelná rampa (06/2010)
hledání závady (07/2010)
Wheely King "Hello Kitty" Defender (04/2011)
vánoční úprava (12/2011)
rozborka / sborka (1/2012)
opravy a příprava na závod (03-04/2013)
oprava (12/2017)


Expedice - fotky a videa z ježdění - 2016
Expedice - fotky a videa z ježdění - 2015
Expedice - fotky a videa z ježdění - 2014
Expedice - fotky a videa z ježdění - 2013
Expedice - fotky a videa z ježdění - 2012
Expedice - fotky a videa z ježdění - 2011
Expedice - fotky a videa z ježdění - 2010

moje ostatní expediční auta

naposled aktualizováno: 21.2.2018


Wheely King Crawler - expediční



(02/2010)
Wheely Kinga už mám celkem dlouho. Jeho jízdníma vlastnostma jsem byl dost zklamán a to jak na rovině, tak i v terénu - težiště vysoko a vzadu (což bylo špatné jak pro monstera, tak pro crawlera). Když se člověk podívá na video od HPI a pak to auto zkusí, tak zjistí, že jediné, co auto umí - je jezdit po zadních :) tak trochu na nic). Prošel úpravou z RTR na crawlera - zakoupením "Wheely King Crawler Conversion Setu" a motoru "LRP 55T Crawler" a pár dalších úprav. Prostě si myslím, že se jim ta kombinace crawlera a rychlého monstera nepovedla. Auto sice odpovídalo americkým vzorům monster trucků, ale na rozumné ježdění to nebylo. Myslím si, že postupem času se tato myšlenka auta na rychlejší blbnutí i na náročnější terén podařila lépe vymyslet jiným. A tak jsem WK jako crawlera zrušil. Nakonec jsem koupil crawlera místo tohodle. Furt jsem přemýšlel, jak s ním jet na expedici. S modrým crawlerovým by se sice dalo, ale nechtělo se mi a stále se mi nedařilo najít kastli, co by na něj sedla. Nemám v plánu ho moc upravovat, nejlépe vůbec, tak abych mohl podle nálady přehodit kastli a mít crawlera nebo expedičáka. Pak někdo prodával kastli z SCX-10 RTR Defendera, rozměry vypadaly nadějně, tak jsem se to rozhodl zkusit. Doma jsem si jentak posadil na podvozek a vypadalo to překvapivě dobře. Takže je rozhodnuto a udělá se z WK taky expediční kára (záměrně říkám expediční, nikoliv scale :). Zůstane ale zachována původní představa, že přehozením kastle z něj zase půjde udělat původní modrý crawler.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


rozborka / sborka



(03/2010)
Než se pustím do úprav, tak se začalo s jarní údržbou. Takže prošel kompletní rozborkou / sborkou a promazáním.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


začínáme s úpravou



(03/2010)
Jak už bylo mockrát napsáno, tak jsem stále přemýšlel, jak udělat z WK jednoduše a levně expediční auto. Hlavní podmínkou bylo, že nechci šahat na podvozek, tak abych z něj mohl dělat crawlera / expedičáka pouhým přehozením kastle. Kastle Defendera z RTR verze SCX-10 vypadá jako ta nejvíce vhodná. Jak je vidět, tak výsledkem bude trochu terénější Defender :)

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


kastle z SCX-10



(03/2010)
Samotná kastle je taková chudá, je na ní vidět, že se dává na připravený podvozek. Ten ovšem nemám, takže to bude chtít nějaké další úpravy té kastle.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


odstrojeno


(03/2010)
odstrojeno



první malé úpravy


(03/2010)
první malé úpravy



zadek


(04/2010)
začíná se rýsovat zadek auta



předek


(04/2010)
postupně se rýsuje i předek



předběžný náhled auta


(04/2010)
předběžný náhled auta - zatím na sobě většinou jen položeno



špionážní foto


(04/2010)
Některým reportérům se prý podařilo tajně nafotit testovací jízdu připravovaného nového auta. Informace se zatím nepodařilo ověřit.



Podle oficiálního vyjádření nešlo o žádnou testovací jízdu neznamého auta, ale o obyčejnou projíždku Toyoty. Byla přikryta plachtou, aby se na ní neprášilo. Ty "fotky", kde je "něco prý vidět", jsou samozřejmě pouze fotomontáže. Ostatně, to dokazuje dnešní autentická fotka z dnešního ježdění s Toyotou.



testovací jízda


(04/2010)
Proběhly první testovací jízdy WK. Záměrem bylo vyzkoušet uchycení kastle, nastavení tlumičů, jízdní vlastnosti apod. Ukázalo se, že původní tlumiče jsou pro tento účel příliš měkké, takže byly nahrazeny o něco málo kratšími a tvrdšími, zlepšila se stabilita auta, trochu snížila průjezdnost, což tolik nevadí, není to crawler a kastle již skoro nedrhne o kola.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


Hotovo :)



(04/2010)
WK byl dodělaný těsně před expedicí Po stopách Drákuly II. Takže jako první pořádnou testovací jízdu měl právě tuhle expedici. Je třeba říct, že ji zvládnul výborně. Bylo tam samozřejmě vidět, že scale to není, ale expedičák je to slušnej. Zcela nečekaně jsme tam narazili na úplně stejný koncept - WK s kastlí z SCX-10 Defender.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


expedice Kunratický les - Po stopách Drákuly II 17.4.2010



(04/2010)
expedice Po stopách Drákuly II (link do expedic)



miniexpedice v Klánovickém lese 18.4.2010



(04/2010)
miniexpedice v Klánovickém lese (link do expedic)



miniexpedice Krč 25.4.2010



(04/2010)
miniexpedice Krč 25.4.2010 (link do expedic)



Bobina



(05/2010)
Na fotkách z expedice bylo občas vidět, že jsou auta prázdné a tak jsem se nakonec rozhodnul udělat do nich posádku. V jednom knihkupectví jsem potkal jednu blondýnu a nabídnul jí, zda se nechce stát řidičkou jednoho z mých aut. Po krátkém přemlouvání souhlasila. Po zhlédnutí fotek z expedic se rozhodla, že si nejdříve zajede ke kadeřnici. Pak už nic nebránilo, aby usedla za volant. Protože je to přecejen nežná žena a neví na koho při expedicích narazí vyžádala si doplnění auta o několik zbraní.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


naviják



(05/2010)
Rozhodl jsem se zkusit udělat na auto naviják ze serva. Měl by mít přecejen větší sílu a odolnost, než ty prodávané navijáky. Taky to tedy bylo podstatně pracnější. Zatím jsem zkusil jen test doma na zahradě, jsem zvědavý jak obstojí v terénu.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
test navijáku



miniexpedice Vrbová Lhota 13.6.2010



(06/2010)
miniexpedice Vrbová Lhota 13.6.2010 (link do expedic)



další rampa



(06/2010)
V rámci vymýšlení spíše zbytečností na auto a nápadů, jak využít volný kanál, mne napadlo udělat světelnou rampu, kterou bude možné natočit do strany, aby si bylo možné v náročném nočním terénu posvítit i do míst, kam chci zatáčet. No musím uznat, že to zajímavěji vypadá, než funguje. Po dodělání se rychle naplánovala noční jízda, aby se to vyzkoušelo v praxi.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


poježdění večer v Krči 3.7.2010



(07/2010)
poježdění večer v Krči 3.7.2010 (link do expedic)



hledání závady



(07/2010)
Při večerní projíždce v Krči se objevil problém - auto nemělo sílu, ale motor i regulátor byly celkem dost rozpálený. Tři týdny předtím jezdilo auto plnou silou, žádný pokles výkonu se neprojevoval. Jezdilo ovšem také vodou, pískem a dalším bincem. Největší podezření tak bylo na zadřené ložisko, které natolik zvýšilo odběr motoru, že se začal hřát i s regulátorem. Během odpoledne prošlo celé auto kompletní rozborkou a sborkou, kontrolou a promazáním ložisek. Byl jsem docela překvapen, jak některé z venku špinavé části jsou vevnitř krásně čisté, všechna ložiska takév dobrém stavu. Napohled vše vypadalo ok, ale při námaze auto opět hřálo. Později byla objevena jedna z možných příčin, která byla při této kontrole přehlédnuta, ale auto stále hřeje. Plánuje se další kontrola, včetně pokusné výměny elektroniky.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


Poježdění ve sněhu na zahradě 5.12.2010



(12/2010)
Poježdění ve sněhu na zahradě 5.12.2010 (link do expedic)



Malá rodinná expedice v Klánovickém lese 22.1.2011



(01/2011)
Malá rodinná expedice v Klánovickém lese 22.1.2011 (link do expedic)



miniexpedice Klánovice 23.1.2011



(01/2011)
miniexpedice Klánovice 23.1.2011 (link do expedic)



Vidrholec 2011 - úklid



(04/2011)
Vidrholec 2011 - úklid (link do expedic)



Wheely King "Hello Kitty" Defender



(04/2011)
Koncem dubna 2011 prošlo auto dost radikalní změnou vzhledu.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


expedice Orlík 8.5.2011



(05/2011)
expedice Orlík 8.5.2011 (link do expedic)



poježdění Klánovice 14.5.2011



(05/2011)
poježdění Klánovice 14.5.2011 (link do expedic)



miniexpedice Krč 23.7.2011



(07/2011)
miniexpedice Krč 23.7.2011 (link do expedic)



noční Krč 1.9.2011



(09/2011)
Tato noční jízda byla i testem nového regulátoru a uspěl. Nyní je ve WK-Defu regl Robitronic Speedstar2 Crawler Edition. Protože tento regl má slabý BEC, tak by přepojen externí, který v autě už byl, ale sloužil pouze pro napájení navijáku. Že má regl slabý BEC (1A) jsem věděl už při nákupu, ale byl kupován jako použitý za přijatelné peníze a externí BEC už v autě byl. Znamenalo to jen trochu překopat dráty v autě. Regl testem prošel a auto se chová podle mne dobře. Při sjezdu jsme udělali větší kotoul a povolilo nám řízení. Naštěstí jeden z řidičů měl sebou lepící pásku a vydrželo to až do konce a to včetně vody.

noční Krč 1.9.2011 (link do expedic)



Ďábličák 6.10.2011



(10/2011)
Auto bylo opraveno a zkusila se další lokalita.

Ďábličák 6.10.2011 (link do expedic)



Novoroční 2012 - 1.1.2012



(1/2012)
Novoroční 2012 - 1.1.2012 (link do expedic)



vánoční úprava



(12/2011)
Na konci roku dostalo auto i řidička vánoční vzhled. Tak se také objevily i na novoroční expedici.



rozborka / sborka



(01/2012)
Na konci novoroční expedice auto nějak podezřele vrzalo a druhý den, při malé projížďce, to bylo ještě horší. Nadešel tedy čas na kompletní kontrolu, rozborku/sborku a promazání auta. Závada nebyla nalezená žádná závažná, pouze jedna vypadlá závlačka, jinak všechny díly vypadají v pořádku, ložiska se točí a nápravy byly uvnitř čisté. Po složení vypadá vše ok, ještě uvídíme až nasadíme kastli a kola.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


Novoroční 2013 - 1.1.2013



(1/2013)
Opět se objevil stejný problém co loni. Podezírám motor, kde jsou nějak podivné vůle, takže v blízké době motor vyměním a zkusím test s jiným.

Novoroční 2013 - 1.1.2013 (link do expedic)



Expedice Břežany 17.2.2013



(2/2013)
Sláva, problém je pryč. Opravdu to bylo motorem. Nechápu, jak je možné, že to vždy nějakou dobu problém nedělalo, asi jak se časem zahřál, tak se to víc projevovalo, proto se to v kratkém testu po sestavení nedařilo najít. Vyměnil jsem motor a žádný problém se celou dobu neobjevil. Teď je tam na test 65T, ale vrátím tam znova 55T, chyběla tomu rychlost a živost.

Expedice Břežany 17.2.2013 (link do expedic)



opravy a příprava na závod



(03-04/2013)
V autě jsem vyměnil stávající 65T zpět na 55T. Zkusil jsem tam dát jednu svoji starší, se kterou mělo auto kdysi problémy, ale nemyslím, že byly způsobené motorem. Tak jí zkusím. V nejhorším případě během závodu budu měnit motor. Při expedici v Břežanech nám začala zlobit elektronika na Yotě, přesněji řečeno vysílačka. Občas vypadává signál a auto nereaguje, po chvíli se to samo spraví. Tak to bude chtít ještě pořádně otestovat. Uděláme test, kdy přehodím vysílačky mezi Yotou a "Bobinou" a uvidíme, které auto bude zlobit. Další otázkou jsou baterie, už dorazily nové baterie do auta, takže tady bysme měli být bez problémů, větší problém jsou baterie ve vysílačce. Zkusíme kolik vydrží ty v horším stavu a nějak to budeme muset pořešit.
Auto s novým motorem jezdilo dobře. Problémy s vysílačkou též nebyly. Baterky do vysílačky budou trochu náročnější, s rezervou mám tak na jedno auto, takže přiberu hromadu tužkovek do rezervy. Vypadá, že nebude třeba moc oprav a zásahů.
Když už jsem ho měl na stole, tak jsem udělal i dříve plánované věci - zatesnil tekutou gumou regl a udělal "zásuvku" od BECu.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


Vidrholec 2013




(04/2013)
Vidrholec 2013 (link do expedic)



Ještěd 2013 - 11.5.2013



(5/2013)
Ještěd 2013 - 11.5.2013 (link do expedic)



Noční Ďábličák - 14.6.2013



(6/2013)
Noční Ďábličák - 14.6.2013 (link do expedic)



Noční Ďábličák - 23.11.2013



(11/2013)
Protože se už blíží zima, tak jsem Bobinu zase víc obléknul, aby mi nenastydla.

Noční Ďábličák - 23.11.2013 (link do expedic)



Vidrholec 2014




(04/2014)
Vidrholec 2014 (link do expedic)



rodinná expedice na Jížáku - 9.11.2014



(11/2014)
rodinná expedice na Jížáku - 9.11.2014 (link do expedic)



Vidrholec 2015 - 19.4.2015




(4/2015)
Vidrholec 2015 - 19.4.2015 (link do expedic)



Ještěd 2015 - 16.5.2015




(5/2015)
Ještěd 2015 - 16.5.2015 (link do expedic)



Novoroční 2016 - 1.1.2016



(1/2016)
Novoroční 2016 - 1.1.2016 (link do expedic)



Vidrholec 2016 - 17.4.2016




(4/2016)
Vidrholec 2016 - 17.4.2016 (link do expedic)


Novoroční 2017 - 1.1.2017



(1/2017)
Novoroční 2017 - 1.1.2017 (link do expedic)



malá zimní v Kosoři - 29.1.2017



(1/2017)
malá zimní v Kosoři - 29.1.2017 (link do expedic)



Vidrholec 2017 - 9.4.2017




(4/2017)
Vidrholec 2017 - 9.4.2017 (link do expedic)


oprava



(12/2017)
WK tentokrát skončil už na začátku Vidrholce. Podle zvuku co vycházel od převodů jsem to ani nesnažil opravit. Po rozebrání převodovky bylo vidět v čem byl problém. Rozdíl mezi zuby nového a starého kola je dost dobře viditelný. Objednalo se, vymněnilo a už zase jezdí. Ale musím uznat, že to vydrželo docela dlouho a má najeto taky celkem dost.

A když už jsem ho měl na stole, tak jsem taky opravil drobnosti v elektrice. Rosvěcení stětel půlky auta lehký kopancem do boku sice možná vypadalo vtipně, ale moc praktické to není.
A rovnou i opravil polepy na kastli.

odkittovaná kastle

zakittovaná kastle



Novoroční 2018 - 1.1.2018



(1/2018)
Novoroční 2018 - 1.1.2018 (link do expedic)



V plánu:
oprava po Vidrholci 2017





poděkování, inspirace a rady:

RC4x4.CZ - web a diskusní fórum
rc-svetla.cz - badgerhole
305. expediční skupina
LED Calculator





moje expediční auta







pokud byste měli na mě nějaký dotaz, tak mail je: pkomarek@email.cz