Axial AX-10 Scorpion
Axial AX-10 Scorpion "Kopretina"
Aktuální technické parametry:
měřítko: 1:10
rozměry: délka 435mm, šířka 260mm, výška tak různě podle kastle
pohon: 4x4
podvozek: AX-10
motor: LRP Crawler Brushless 21.5T sensor
regl: LRP Crawler Brushless Reverse
servo: TowerPro MG995
kola: Pro-Line Hammer 2.2
RC: 2-kanál HobbyKing HK-GT2 2.4Ghz
tlumiče: olejové
rozchod kol: 210mm
rozvor kol: 310mm
Odkazky na některé části této stránky:
proč Axial AX-10 ?
"úprava"
nový lak
Expedice - fotky a videa z ježdění - 2016
Expedice - fotky a videa z ježdění - 2015
Expedice - fotky a videa z ježdění - 2014
Expedice - fotky a videa z ježdění - 2013
Expedice - fotky a videa z ježdění - 2012
Expedice - fotky a videa z ježdění - 2011
Expedice - fotky a videa z ježdění - 2010
moje ostatní expediční auta
naposled aktualizováno: 8.5.2017
proč Axial AX-10 ?
HPI Wheely King se mi jako crawler, ani po předělání crawler kitem, moc nelíbil. Prostě si myslím, že se jim ta kombinace crawlera a rychlého monstera nepovedla. Auto sice odpovídalo americkým vzorům monster trucků, ale na rozumné ježdění to nebylo. Myslím si, že postupem času se tato myšlenka auta na rychlejší blbnutí i na náročnější terén podařila lépe vymyslet jiným. A tak jsem WK jako crawlera zrušil. Ale protože jsem si takhle chtěl občas zablbnout, tak jsem neváhal, když se na modelbazaru objevil tenhle AX-10 za dobré peníze. Navíc málo jetý a slušně vybavený. To je stručně vše, proč mám Axiala AX-10.
A teď druhá věc - proč je na expediční stránce. Nikdy jsem ho neplánoval jako expedičního. Předělat na expediční auto by šel, v době, kdy jsem ho kupoval se i často předělávaly, ale tím bych přišel o crawlera. Filip jezdí s Yotou a Šárku to moc nebavilo, takže dvě auta stačila. Občas s tím chvíli jela, ale za pár minut řekla, že jí to stačí a mohl jsem si jet dál já. Pak ale přišla změna, auto si půjčila na začátku a vrátila mi ho až na konci, že si ho můžu uklidit a umejt. A já přestal mít čím jezdit. Vidrholec 2015 jsem byl už jen jako jejich doprovod a nosič baterií a dílů. Na Ještěd 2015 se mi nechtělo jen jako nosič a tak poprvé vyrazil i AX-10 v crawlerové podobě. Na Novoroční 2016 jsme taky jeli se třema autama. A tak jsem se rozhodl, že začne taky občas jezdit na expedice, proto dostal svojí část na expedičním webu.
Ještěd 2015 - 16.5.2015
(5/2015)
Ještěd 2015 - 16.5.2015 (link do expedic)
Novoroční 2016 - 1.1.2016
(1/2016)
Novoroční 2016 - 1.1.2016 (link do expedic)
"úprava"
(02-03/2016)
Začínám vymýšlet jak auto upravit na "expediční". Ona jak tak "úprava" tak i to "expediční" je v uvozovkách, protože to moc úprav nebude a žádné extra dílo taky ne. Velkým limitem je to, že nechci vůbec sahat do podvozku, chci mít dál crawlera a jen přehodit kastli. Ani žádné drobné úpravy typu - na expe dát/přišroubovat/přehodit tohle a tohle, na crawlera zase obráceně. To prostě nejde. A tím nevím, co tam dát za kastli, aby to nějak vypadalo a současně zůstalo zachované křížení, zbytečně to nedrhnulo a tak. A to mě ještě tento rok čeká koupit zjara hromada baterií (jinak už na ten Ještěd ve třech nevyjedeme, asi ani ve dvou), takže ideálně, aby ty úpravy nic nestály.
Jako "nová" kastle byla zvolená jedna z rezervních na Finala, co se válí už dlouho v garáži. Její rozvor je podstatně kratší než je AX-10 a tak byla varianta - buď to prodloužit nebo ufiknout a vymyslet co s tím zadkem. Prodlužovat se mi nechtělo a tak jsem jen stříhal a teď je to pěkně hnusný :) Uvidím co dál, nějaký nápad mám, tak uvidím, jak to celé dopadne. Vlastně mám předek a už to chce jen vyrobit zadek. Buď můžu jít cestou modelařiny a nějaký hezký zadek vyrobit nebo "modelařiny" a nějak to jednoduše a levně sfouknout. Jsem tak trochu příznivce té druhé části - rychle, levně a improvizace. Když z toho bude pick-up s korbou vzadu, tak se tam vše schová :)
Tak už to vypadá o něco lepší. Ještě to bude chtít sladit barvu. A protože byla zatím zima, nechtělo se mi to stříkat, tak jsem to zkusil samolepkou. Úplně se to nepovedlo, ale protože to auto chci stihnout do Vidrholce, tak to zatím tak zůstane.
Samozřejmě jsem zapojil světla :)
Na Vidrholec pak dostal polepy a kameru. Dalo se to celé udělat určitě lépe a přesněji, já vím. Ale takhle to bylo celkem rychlé, levné a já jsem nakonec docela spokojen. Parádu s těma svejma autama nehoním, mám je hlavně na ježdění a blbnutí. A zůstal mi zachovaný crawler, celé je to jen o přehazování kastlí.
Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
Vidrholec 2016 - 17.4.2016
(4/2016)
Vidrholec 2016 - 17.4.2016 (link do expedic)
nový lak
(10/2016)
Myšlenka použití folie místo laku se mi líbí furt, ale v mém provedení to nebylo až tak dobré. Možná po několikáté by to bylo lepší, ale zatím jsem se rozhodnul tuto verzi na autě opustit a dostal klasický lak z venku. Taky se to dalo udělat lépe :)
A ta korba by taky chtěla udělat znovu.
Novoroční 2017 - 1.1.2017
(1/2017)
Novoroční 2017 - 1.1.2017 (link do expedic)
Vidrholec 2017 - 9.4.2017
(4/2017)
Vidrholec 2017 - 9.4.2017 (link do expedic)
Novoroční 2018 - 1.1.2018
(1/2018)
Novoroční 2018 - 1.1.2018 (link do expedic)
Vidrholec 2018 - 15.4.2018
(4/2018)
Vidrholec 2018 - 15.4.2018 (link do expedic)
Sedmihorky - srpen 2018
(8/2018)
Sedmihorky - srpen 2018 (link do expedic)
Novoroční 2019 - 1.1.2019
(1/2019)
Novoroční 2019 - 1.1.2019 (link do expedic)
V plánu:
....
poděkování, inspirace a rady:
RC4x4.CZ - web a diskusní fórum
rc-svetla.cz - badgerhole
305. expediční skupina
LED Calculator
moje expediční auta
pokud byste měli na mě nějaký dotaz, tak mail je: pkomarek@email.cz